Skulle du utan några omständigheter bjuda ditt barn på alkohol?

Att köpa ut alkohol till sitt barn när det inte ens är 18, tycker jag är riktig dålig stil! Det är som att säga till barnet att det är okej/bra att dricka.
Jag skulle aldrig kunna köpa ut någon alkohol eller tobak till mitt barn, utan får gott vänta till dem kan köpa själv.
Visst jag har fått dricka hemma, då dom tyckte att det var bättre att jag drack hemma så dom visste vad jag fått i mig än att jag skulle bli full på annan plats, men det var inte ofta jag drack. Har varit full en enda gång i livet!
Jag skulle aldrig kunna stå ut med tanken på att jag tillåter mig son att dricka, jag har alltid varit den som stått ut.
På helger då vänner skulle dricka så kunde jag vara med men drack inte en droppe, har även varit tvungen att rädda ett ex som var nära på att ta livet av sig genom att hoppa i ån som vi stod vid (vintertid) och det är inget jag skulle vilja göra nå mer.

Hemma hos mig kommer det alltid finnas en regel som jag också hade innan Leo föddes att det ska inte finnas någon alkohol hemma, och om jag någon gång skulle vilja dricka då köper jag det den dagen då jag ska ha något.
Har vuxit upp med alkoholister/ missbrukar och det är inget jag vill att min son ska se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback