Dagens unga fråga

"I vilken ålder tycker du att ditt barn ska få äta sötsaker?
Det vill säga, kakor, glass, läsk, godis, chips,saft. Sådant som är "onormalt" sött helt enkelt!"


Vid 2-3 år ålder tycker jag att det är okej att dom går lördagsgodis så som en ask zoo, eller liknande, läsk kommer senare, tycker saft och vatten duger bra då det släcker törsten mer än cola.
Glass har sonen redan fått smaka och en speciell ålder kan jag inte sätta på det, för det är ju självklart att han ska få smaka om jag äter men då är det inte mycket. Kakor kan man väl få om det är nåt kalas, men bara det inte blir en överdriven mängd.
Det är inte ofta det finns godis hemma så så länge det går att ha frukt som "godis" då det är bättre.
Ålder tycker jag är olika på allt, och beroende på barn och vad dom kan äta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback