Dagens fråga

Är det okej att slå ett barn?

Nej det är verkligen inte okej att slå ett barn, spelar ingen roll vad dom har gjort, man slår ändå inte ett barn.
Ett barn kommer alltid bära med sig smärta och kommer alltid komma ihåg vad som hände. Det spelar ingen roll vad en förälder känner/ tänker, oftast slår de väl sitt barn för att barnet inte lyssnade eller "lyder".
Ett barn får oftast höra "förlåt jag ska aldrig slå dig mer" men efter det där förlåtet har föräldern glömt de och sen fortsätter det.
Det tråkiga är att myndigheterna gör inget åt det, det är väldigt ofta en van misshandlare slår på ställen som det inte kommer synas på!






Jag var själv nära på att anmäla en misshandlare, men då jag inte hade några bevis så visste jag att polisen hade skitit i ärendet.
Har inget förtroende för soc längre då dom inte gör något åt saken då dom fått anmälan av flera men kommer på ett samtal och sen sker ingenting.

Och jag hoppas verkligen att dom ändrar sina rutiner så fler barn slipper leva under misshandel!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback