Vad gör en förälder till en bra förälder?


För mig så betyder en bra förälder att man ser till barnets bästa, att på ett sätt låta barnet ha sin egen "kvalitetstid" (att leka och träna) men att även finnas där och trösta där när de gråter, busa och mysa.
Att göra roliga saker, så som gå på promenader, gunga mm

Det jag gör varje dag som jag vet att Leo älskar är att vi har en mysstund varje morgon och kväll, vi busar riktigt ofta och det finns inget bättre "musik" än hans skratt.
Jag pratar ofta med han varje dag och förklarar allt vi gör då jag vill att han ska förstå och då det krävs väldigt mycket rutiner i hemmet, och det bästa är att han är nästan aldrig ledsen, jag har nog aldrig träffat något litet barn som är så lugn och pratar/skrattar varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback